עסקת שיחרור חטופים? כוחות צה"ל יצאו מבי"ח שיפא

    חדשות קול חי No Comments on עסקת שיחרור חטופים? כוחות צה"ל יצאו מבי"ח שיפא

    ברקע דיווחים על יציאת כוחות צה"ל מבית החולים שיפא דובר צה"ל חושף כי במחלקה רפואית נמצאה מפקדה מבצעית, אמצעי לחימה וציוד טכנולוגי מתקדם בבניין ה-MRI. במחלקה נוספת אותרה מפקדה מבצעית ואמצעים טכנולוגיים השייכים לחמאס ומעידים על השימוש של חמאס בבית החולים לצרכי טרור. האמצעים הטכנולוגיים והמידע המודיעיני הרב שאותרו הועברו לבדיקה

    צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
    14:37
    20.05.24
    חדשות קול חי No Comments on מקלות בגלגלי המלחמה: צווי מעצר נגד נתניהו וגלנט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדקות האחרונות התקבל דיווח על יציאת כוחות צה"ל שנכנסו הלילה לבית החולים שיפא בעזה. במקביל, דובר צה"ל דניאל הגרי חשף הערב בתדרוך היומי, כי בפשיטה על בית החולים שיפא בעזה, איתרו הלוחמים בתוך אחת מהמחלקות, חדר ובו אמצעים טכנולוגיים ייחודים, ציוד לחימה, וציוד צבאי ששימש את ארגון הטרור חמאס.

    לדבריו, יחידת שלדג ויחידות מיוחדות נוספות בפיקוד אוגדה 36 איתרו מפקדה מבצעית, אמצעי לחימה וציוד טכנולוגי מתקדם בבניין ה-MRI. במחלקה נוספת אותרה מפקדה מבצעית ואמצעים טכנולוגיים השייכים לחמאס ומעידים על השימוש של חמאס בבית החולים לצרכי טרור. האמצעים הטכנולוגיים והמידע המודיעיני הרב שאותרו הועברו לבדיקה ומיצוי של הגורמים הרלוונטיים.

    במחלקה נוספת אותרה מפקדה מבצעית, ואמצעים טכנולוגיים השייכים לחמאס, ומעידים על השימוש של ארגון הטרור, בבית החולים לצרכי טרור. האמצעים הטכנולוגיים והמידע המודיעיני הרב שאותר, הועברו לבדיקה ומיצוי של הגורמים הרלוונטיים. עוד סיפר הגרי, כי על רצפת בית החולים נמצאו מדים של פעילי חמאס, שכפי הנראה הושלכו שם, לאחר שנמלטו בלבוש אזרחי. דובר צה"ל ציין, כי במהלך הפעילות נתקלו הלוחמים במספר מחבלים, שפתחו לעברם באש, וחוסלו.

    יחד עם הפעילות לחשיפת פשעי החמאס, גורם ישראלי התייחס הערב למגעים להסכמה על עסקת שחרור של 50 ילדים ואימהות משבי החמאס, בתמורה לשיחרור קטינים ואסירות ביטחוניים, והפוגה באש למשך חמישה ימים. לדברי הגורם, המשא ומתן מבושל ומתקדם לקראת סגירה.

    על פי דיווח בחדשות 12, ישנן דרישות ישראליות, שחמאס עדיין מסרב לכך, והן, שיחרורן של כל האימהות והילדים, בדגש על כך, שחמאס יהיה אחראי על איתור והשבת כל הילדים, ללא שיוכל לטעון כי חלק מהילדים נעדרים ומיקומם אינו ידוע.

    גורם מדיני טוען, כי ישנה התקדמות במשא ומתן לקראת עסקה שתשיב חטופים ישראלים המצויים בשבי חמאס. על פי הדיווח, המתווה המונח כעת בפני ישראל, כולל שחרור של 50 אימהות וילדים, בתמורה לחמישה ימי הפסקת אש, הכנסת דלק לעזה, ושחרור של 150 מחבלות ומחבלים שלא הורשעו ברצח יהודים.

    עוד דווח, כי ישראל מתעקשת על עסקה, רק כזאת שתשחרר את כל האימהות והילדים המוחזקים בשבי, בדגש על כך, שחמאס לא יוכל לטעון, כי חלק מהילדים נעדרים ומיקומם אינו ידוע.

    חלק ממשפחות החטופים נפגשו בברלין עם שגריר קטאר בגרמניה, בדרישה שיפעל בעניין, שם הציגו הקטארים את הצעדים שנקטו עד כה לטובת הנושא, תוך שהם מביעים צער על כך שילדים מוחזקים כשבויים, במשך ימים רבים.

    מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, הצטרף לכוחות הלוחמים ברצועת עזה, ואמר: "אנחנו ממשיכים ופועלים בליבת העיר עזה, בליבת בירת הטרור. אנחנו נמצאים בעומק מחנה הפליטים שאטי, עליו השגנו שליטה. כוחותינו הרגו פה מחבלים רבים, שבו רבים והרסו תשתיות רבות. במקביל לכך, נמשכת הפעולה בדרום העיר והלילה נכנסנו לפעולה ממוקדת לתוך בית החולים שיפא למול מודיעין מדויק. נמשיך ונפעל קדימה לאור התוכניות המבצעיות שלנו כדי להכות באויב".



    0 תגובות